سبد خرید

اولین سمینار سیویل واحدهای نفتی و صنعتی

اولین سمینار سیویل واحدهای نفتی و صنعتی

 

اولین سمینار سیویل واحدهای نفتی و صنعتی در تاریخ پنجشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۱ الی ۱۴ در محل دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم پایه برگزارشد.

در این سمینار، شاخه سیویل از گروه مهندسی عمران  برای حاضرین در یک فضای متقابل و هم اندیشی تعریف شد.  تعاریف و شرح وظایف مهندسین شاغل در طراحی واحدهای صنعتی و نفتی مرور شدند. این  سمینار در حضور جمعی از  مشتاقان و فعالان مهندسی عمران برگزار شد.

  • معرفی سخران
  • تعریف مهندسی سیویل
  • گرایشهای مختلف مهندسی عمران
  • شرح وظایف واحد سویل
  • سیویل فرصتی نو
  • چالشهای کار صنعتی
  • ساختار پروژه های مهندسی
  • استاندارهای داخلی وجهانی
  • دعوت از میهان ویژه سمینار
  • بررسی ویژگی‌ها دوره
  • بررسی سرفصل های دوره

ابتدا لازم است از کلیه سروان گرامی که تشریف آوردند و همکاران و دوستان گرامی مرکز آموزش مهندسی MEM که امکان برگزاری سمینار سیویل را فراهم آوردند تشکر کنیم.

از استاد مدعو،‌ جناب آقای مهندس سعید صیادی،‌ مدیریت محترم عامل شرکت بهسازطب و مولف کتاب کتاب مرجع اصول دستگاه های راديولوژی پزشکی، که سالها در حوزه تربیت کارشناسان صنعتی کار کرده اند، با صحبت های ارزنده شان، تجربیات گرانبهایشان را در اختیارمان قراردادند، تشکر و قدردانی می نماید.

ایشان بحث را با توضیحی از نحوه شروع به کار خود، آغاز کرده و با سوال مهمی موضوع را به بحث گذاشتند: «چه مفهومی در خط سیر رشد یک مهندس موفق صنعتی همواره ثابت و مهم بوده است؟» و پاسخ در نهایت: «آموزش» بود.

تاکید اصل ایشان بر تعهد مهندسین جوان بر فراگیری،‌توسعه فردی و سخت کوشی و یافتن راه حلهای خلاق در فضاهای صنعتی بود که مهندسین نخبه ایرانی در سرتاسر جهان آنرا به اثبات رسانده‌اند.

در ادامه،‌ بر لزوم فراگیری آموزش های حرفه ای از طریق درگیر کردن فراگیران در فرآیند آموزش و عدم موفقیت تدریس به روش سخنرانی مطالب ارزنده ای را مطرح کردند.

???? برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایشان مراجعه فرمایید:

بخش هایی از سمینار سیویل

بخش اول – مهندس سیویل در پروژه های صنعتی و نفتی

مهندسین سیویل نقش بسیار مهم و حساسی در پروژه های صنعتی و نفتی به عهده دارند. برای مثال تمامی مختصات دقیق جانمایی با بخش سیویل است. محاسبه و پیاده کردن نقاط مورد نظر با دقت بالا، با کمک دوربین های نقشه برداری پیشرفته (توتال استیشن)‌ و در نرم افزار های اتوکد و سیویل تری دی انجام میشود. مبحث مهم بعدی شناخت انواع فاضلاب و رواناب،‌ نحوه مدیریت:‌ جمع آوری،‌ انتقال و دفع آنها می باشد. در سایت های صنعتی معمولاً فاضلاب به سه بخش اصلی:‌ رواناب صنعتی،‌ فاضلاب بهداشتی، رواناب سطحی تقیسم میشود. موضوع مهم دیگر بحث ROW و وظیفه مهندسین سیویل در طراحی مسیر و بستر خطوط لوله برای انتقال انواع مایعات: آب،‌ نفت، فرآورده‌ها، و گازها است.

بخش دوم – دوره تربیت کارشناس سیویل

برای اولین بار،‌ در ابتدای سال ۹۵ دوره تربیت کارشناس سیویل طراحی شد. سپس، با کمک دوستان عزیز MEM این دوره پس از بررسی و جلسات کارشناسی در تاریخ دهم بهمن ۱۳۹۵ تصویب شد. پس از آن، در یک دوره فشرده شش ماهه، کار آماده سازی و تدوین نهایی مطالب انجام شد.

در تدوین مطالب و سرفصل ها، تمرکز بر کار عملی و واقعی و رویه جاری در مهندسین مشاور و شرکت ها EPC فعال در حوزه پروژه های نفتی بود. این دوره به صورت یک دوره ۱۲۰ ساعته می باشد. در این دوره ۱۲ فصل مورد بحث قرار خواهد گرفت که طی ۴۰ جلسه سه ساعته خواهد بود. در انتهای هر فصل طراحی یک پروژه عملی انجام می شود. در مجموع ده پروژه شببه آنچه که در صنعت و نفت انجام می شود تکمیل  و بررسی میشوند تا فراگیران عزیز بتوانند در عمل خود مستقلاْ از عهده کار طراحی برآیند.

جلسه پرسش و پاسخ

جلسه در مجموع به صورت تعاملی (interactive)  برگزار شد و با هم اندیشی شرکت کنندگان محترم در جلسه سمینار سیویل،‌غنی و بار فنی جلسه بیشتر شد.

۱- واقعاً کسی نیست که ساده ترین سوالات ما را به عنوان مهندس سیویل پاسخ دهد.

۲- فرصت استخدامی خوبی به خاطر اینکه سیویل بلد نبودم از دست دادم.

۳- در این دوره،‌پروژه های انجام شده، به عنوان یک نمونه کار خیلی خوب برای کارهای بعدی خواهند شد.

۴- اکثر حرفه هایی آنقدر سرشان شلوغ است که علاقه ای به ید دادن ندارند.

۵- توضیحات همکاران ناکافی است. اشراف و نحوه تدریس خودش یک هنر است.

۶- کار طراحی یک هنر زمان بر است که یک شبه اتفاق نمی افتد.

۷- آموزشهای متعارف فقط صرفاْ آموزش نرم افزار است، درحالیکه مهندسین به مهارت طراحی نیاز دارند.

سیویل، فرصتی نو

به واقع،‌ بخش های: طراحی، ساخت و نظارت واحد های مسکونی یک بازار مهم و رقابتی برای مهندسین عمران می باشد، در حالیکه سویل یک فرصت نو و خاص برای موفقیت بیشتر مهندسین عمران است. برای مطالعه این مقاله به آدرس زیر رجوع کنید:

چگونه در دوره سیویل ثبت نام کنیم؟

این دوره به طور اختصاصی و صرفاً توسط پتروسیویل تدریس میشود. برای ثبت نام می توانید به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر یا هر گونه نقطه نظر فنی، لطفاً در بخش نظرات درج فرمایید تا  در اسرع وقت پاسخ داده شوند.

 خرید ویدئو همایش اول

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟