سبد خرید

جلسه اول – سیستم مهندسی سیویل در پروژه EPC

جلسه اول – سیستم مهندسی سیویل در پروژه EPC

دوستان عزیز و مهندسین عمران گرامی

در جلسه اول از دوره جامع طراحی سیویل مجتمع‌های صنعتی و نفتی، مطالب بسیار مهمی رو باهم یاد خواهیم گرفت: سیستم مهندسی سیویل.

مطالبی که در اینجا وجود دارند مربوط به آموزش سیستم مهندسی هستند. مفهوم اساسی به اسم پروژه های EPC. این نوع پروژه ها، شامل سه بخش مهندسی (Engineering)، خرید (Procurement) و ساخت (Construction) می‌باشند.

نوع قرارد برای اجرای پروژه هایی که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده میشنوند، اغلب از نوع EPC هستند.

بنابراین لازم است که این قسمت رو برایتان به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

در ابتدای این دوره برایتان توضیح می دهیم که در این دوره حداقل ده تا پروژه وجود دارند که اگر آنها را انجام بدهید، یک آلبوم کامل از مدارک مهندسی سیویل رو خواهید داشت.

بنابراین، این دوره، فقط یک دوره تئوریک نیست، ما نیاز داریم که شما آن ده تا پروژه رو به طور کامل و دقیق انجام دهید.

تعاریف بخش های مختلف در اینجا گفته شده است. بعد، میرسیم به واحد مهندسی، چارت سازمانی مهندسی و سیستم های IMS و سیستم ISO، چک لیست ها، نحوه تولید مدارک مختلف مهندسی، آشنایی با دیسیپلین های مختلف مهندسی، وظایف مهندسی سیویل و سازه؛ تفکیک شرایطشان، استانداردهاشان، مدارک استانداردشان، نحوه شماره گذاری، آشنایی با مدارک تیپ، یک یادآوری کوتاه از نقشه برداری و نهایتا نرم افزارهای مورد نیاز برایتان گفته میشود.

نرم افزارهایی که برای طراحی سیویل پروژه ها، نیاز هست؛ اول: نرم افزار Civil 3D هست، در کنار آن Bentley Flow Master و از همه انها مهمتر AutoCAD. برای اینکه بتوانیم گزارش هایمان رو حاضر کنیم بالطبع Word و Excel رو هم نیاز داریم.

بعد از آشنایی با تمام این مطالب یک نمونه از چارت مدارک مهندسی هم در انتها مرور خواهد شد.

شما به طور کلی در جلسه اول، به عنوان یک مهندس سیویل وارد فضای EPC خواهید شد و با مفاهیمی مثل MDR: Master Document List (لیست مدارک پروژه) و پروژه EPC شامل: مهندسی (engineering)، خرید (procurement) و ساخت (construction) و همچنین شرح وظایف شما به عنوان یک مهندسی سیویل در این نوع پروژه ها را به طور کامل فرا خواهید گرفت.

برایتان، در تمام مراحل شغلی، موفقیت و سربلندی آرزو دارم. سپاسگزارم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟